Octavia III RS 2.0 TSI - kilka pytań

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MadDriver
    Rider
    • 2013
    • 285

    #26
    Wlasnie to dopisalem w tzw. miedzyczasie

    Czy ktos, kto ma doswiadczenia z 4x4 moze powiedziec, czy przy jezdzie autostradowej to jest bardzo pomocne?

    Wracajac do RS'a: twardsze zawieszenie na autostradzie nie powinno tez chyba znaczaco wplynac na dyskomfort.
    Mój Brzydal :-)

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      #27
      Zamieszczone przez MadDriver
      czasami tylko jazda po miescie -- cz 4x4 tak bardzo bedzie przydatne? Jasne, przy starcie spod swiatel na mokrym tak. Ale czy przyspieszajac na autostradzie ze 100 km/h do 160 km/h? Watpie. I to nawet na mokrym.
      nawet to 4x4 haldexowe wg. mnie sprawia, że auto prowadzi się pewniej przy wyższych prędkościach
      poprzeczne nierówności, kałuże, spływająca woda to wszytko przy 150-190 km/h (Yeti szybciej nie pojedzie) pokonuje się bardzo spokojnie
      przynajmniej w Yeti z i bez 4x4 na takich samych oponach różnica jest zauważalna

      Komentarz

      • bubuDE
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 763
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #28
        Potwierdzam zbiornik paliwa 50l i zalecana Pb95, nie 98.
        PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

        Komentarz

        • MadDriver
          Rider
          • 2013
          • 285

          #29
          Zamieszczone przez ketivv
          nawet to 4x4 haldexowe wg. mnie sprawia, że auto prowadzi się pewniej przy wyższych prędkościach
          poprzeczne nierówności, kałuże, spływająca woda to wszytko przy 150-190 km/h (Yeti szybciej nie pojedzie) pokonuje się bardzo spokojnie
          przynajmniej w Yeti z i bez 4x4 na takich samych oponach różnica jest zauważalna
          Byc moze w Yeti takie odczucia in plus dla 4x4 sa potegowane przez jego gabaryty (masa, wysokosc pojazdu, wiatr boczny). To spekulacja z mojej strony, ale mysle, ze w przypadku RS'a pozytywy z posiadania 4x4 widoczne bylyby glownie poza autostrada.
          Mój Brzydal :-)

          Komentarz

          • Rok z Bagien
            L&K
            • 2010
            • 1172

            #30
            MadDriver, Oj widzę, że się miotasz. :wink: :lol:

            Na autostradzie jechałem do tej pory raz. Raptem ze 100 km. Ale akurat w deszczu.
            Nie porównam Ci takiej jazdy 4x4 O III do RSa, czy do Superba, bo mam za mało doświadczenia.

            Ale czterołap ma moment na wszystkich kołach i środek ciężkości (dociążona tylna oś) dość nisko.
            Jedzie jak przyklejony, zapas mocy i momentu przy 1.8 Tsi (180 Km i 280 Nm) jest - jak dla mnie wystarczający. Jak Ci braknie - zrobisz sobie program. Wcześniej, czy później tunerzy rozgryzą ten silnik.

            I jeszcze jedno IMHO dużo łatwiej dorobić zderzak z RSa, felgi, znaczek, inną podsufitkę, inne nastawy zawieszenia i przerobić 1.8 Tsi, 4x4, DSG na RSa, aniżeli odwrotnie.

            I też są 2 rury wydechowe na boki.... :lol: :wink:

            pzdr, udanych wyborów

            Komentarz

            • MadDriver
              Rider
              • 2013
              • 285

              #31
              No przyznam, ze w kwestii wyboru samochodu jestem gorszy od kobiety A to wszystko juz pewnie by sie skonczylo, gdyby nie fakt, ze nie znam terminu produkcji swojego samochodu (poza tym, ze na pewno bedzie to juz w 2014 roku). Wiec samochod zamowiony (kombi RS 2.0 TSI DSG), ale wciaz sie doktoryzuje Pewnie cisnienie zejdzie, jak samochod juz bede mial. Finalnie, nawet gdbym byl niezadowolony z tego RS'a, to bywaja w zyciu wieksze problemy. A to wszystko teraz co robie, to film klasy C A moze odreagowanie od rzeczywistosci

              Co do ewentualnych modyfikacji silnika -- mnie to nie interesuje, poza tym jesli masz rozszerzona gwarancje do 4 lat, to wiadomo czym to grozi. A po 4-5 latach to jak budzet pozwoli preferuje rozgladnac sie za czyms nowym.

              Z tego co kojarze przegladajac forum (a jestem tu nowy), Ty chyba tez miales dylemat Superb czy Octavia. Co u Ciebie finalnie zadecydowalo o wyborze jakze zacnej Octy 4x4 z TSI 1.8?
              Mój Brzydal :-)

              Komentarz

              • Rok z Bagien
                L&K
                • 2010
                • 1172

                #32
                No nawet miałem zamówionego Superba II FL, 170 Tdi, Dsg, 4x4.
                Ale termin jego produkcji wyleciał w kosmos przez duperelę w postaci alufelg Laurel.

                Co zadecydowało, że jednak Octavia ?
                - 16 cm. mniej samochodu (z czego praktycznie każdy z tych cm. był mi zbędny - w O III jest dla mnie wystarczająco dużo miejsca i z przodu i z tyłu)
                - ok. 200 kg lżejszy samochód
                - lepiej dostosowane wyposażenie pod moje wymagania
                - tańsze opcje w O III (nie bardzo wiem czemu DSG w Superbie kosztuje 10.600 zł. a w Octavii 8000 zł)
                - mocniejszy silnik i lepsze przyspieszenia
                - brak DPF
                - podobne materiały wykończeniowe ( w jednym miejscu gorsze, w innym lepsze)
                - nowsze systemy multimedialne
                - bardziej funkcjonalne wnętrze (schowki pod fotelami, miejsca na napoje w kieszeniach wszystkich drzwi, schowek nad kolanem kierowcy)
                - mniejsze problemy z manewrowaniem w dużym i zatłoczonym mieście
                - 14 kPLn w kieszeni....

                Na minus O III
                - gorsze wyciszenie
                - gorszy komfort jazdy
                - mniej sprawdzona konstrukcja
                - wyższe spalanie
                - mniejszy prestiż
                - brak pakietu na bezdroża przy 17 " felgach

                Kolejność przypadkowa.

                pzdr

                Komentarz

                • Prim
                  L&K
                  • 2013
                  • 1040
                  • Audi

                  #33
                  MadDriver, ojjj - spokojnie... na razie wybierasz auto... potem jeszcze kolor.... dodatki... nie jesteś taki "zły"... głowa do góry!!! to ma być przyjemność i TO TY MUSISZ BYĆ ZADOWOLONY!!!!!
                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                  VW Jetta 1.2 TSI

                  Komentarz

                  • nibelung
                    Drive
                    • 2009
                    • 94

                    #34
                    Zamieszczone przez MadDriver
                    Wlasnie to dopisalem w tzw. miedzyczasie

                    Czy ktos, kto ma doswiadczenia z 4x4 moze powiedziec, czy przy jezdzie autostradowej to jest bardzo pomocne?

                    Wracajac do RS'a: twardsze zawieszenie na autostradzie nie powinno tez chyba znaczaco wplynac na dyskomfort.
                    Ja mam na co dzień do dyspozycji x3 z 2010 z xdrive i paska z dsg z haldexem.
                    bmw jeździ świetnie niezależnie od warunków. Ma wstępny rozdział ustawiony na 40% przód i 60% tył co ma duży wpływ na jazdę, szczególnie po zakrętach.
                    Pasiem zrobiłem od maja 35 tkm, głównie po suchym. Póki co, jednego jestem pewien, nie jeździ tak dobrze jak mające wyżej położony środek ciężkości bmw.
                    Jeździłem jeszcze eveliną i sti, ale auta nie miały wiele wspólnego z serią i jazdy nie odbywały się po drogach publicznych.
                    Sezon na jazdy próbne 4x4 niebawem się rozpocznie, wybierz się na jakąś ;-)
                    Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                    Komentarz

                    • fan
                      Elegance
                      • 2009
                      • 760

                      #35
                      Zamieszczone przez nibelung
                      Póki co, jednego jestem pewien, nie jeździ tak dobrze jak mające wyżej położony środek ciężkości bmw.
                      Bo BMW to inna półka,mało ktore auto prowadzi sie tak jak BMW i spalanie tez maja w miare i to bez zadnego "downsizingu" itp.Jak ktos uwaza,ze OIIIRS jest sportowym autem to niech wsiadzie do "zwyklej" BMW serii 3 o podobnej mocy to zobaczy różnice. :diabelski_usmiech
                      Respect All,Fear No One!

                      Komentarz

                      • MadDriver
                        Rider
                        • 2013
                        • 285

                        #36
                        Zamieszczone przez fan
                        Zamieszczone przez nibelung
                        Póki co, jednego jestem pewien, nie jeździ tak dobrze jak mające wyżej położony środek ciężkości bmw.
                        Bo BMW to inna półka,mało ktore auto prowadzi sie tak jak BMW i spalanie tez maja w miare i to bez zadnego "downsizingu" itp.Jak ktos uwaza,ze OIIIRS jest sportowym autem to niech wsiadzie do "zwyklej" BMW serii 3 o podobnej mocy to zobaczy różnice. :diabelski_usmiech
                        W BMW 3, w cenie np. 125k PLN (a wiec cenie dobrze wyposazonego RS), raczej szalu nie bedzie -- tak pod wzgledem silnika jak i wyposazenia. Dopiero dolozenie conajmniej 50k PLN wiecej moze pomoc.

                        No ale moze kiedys i ja doznam tego luksusu i z niesklamana przyjemnoscia wydam sobie 200k PLN na nowa 3
                        Mój Brzydal :-)

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #37
                          Zamieszczone przez Rok z Bagien
                          - gorsze wyciszenie
                          silnik czy ogólnie ?
                          ktoś gdzieś pisał ze w O3 tdi jest cichutko..hmm..
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • Rok z Bagien
                            L&K
                            • 2010
                            • 1172

                            #38
                            leszekmw,
                            Tutaj to opisałem, w Superbie tego efektu nie ma.



                            Przy benzynie i prędkościach dozwolonych w Polsce w O III jest cicho.
                            Jadąc 140 nie odczuwałem żadnego dyskomfortu akustycznego (poza tym co powyżej, ale jak zaznaczyłem dźwięk nie narastał jakoś liniowo i nie był dokuczający przy normalnej głośności radia).
                            Pewnie bierze się to i stąd, że 1.8 Tsi jest naprawdę cichym silnikiem i jego pracy w ogóle nie słychać - ergo: słychać inne rzeczy... :wink:

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #39
                              Zamieszczone przez MadDriver
                              Wlasnie to dopisalem w tzw. miedzyczasie

                              Czy ktos, kto ma doswiadczenia z 4x4 moze powiedziec, czy przy jezdzie autostradowej to jest bardzo pomocne?

                              Wracajac do RS'a: twardsze zawieszenie na autostradzie nie powinno tez chyba znaczaco wplynac na dyskomfort.
                              na autostradzie 4x4 ci nie jest potrzebne, lepszy będzie RS bez 4x4, 4x4 będzie bardziej uniwersalne auto szczególnie w zimie.

                              Odnośnie czasów na torze, scirocco ośka robiła lepsze czasy niż golf R 4x4 więc różnie to bywa z tym haldexem
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • MadDriver
                                Rider
                                • 2013
                                • 285

                                #40
                                Zamieszczone przez piramida
                                na autostradzie 4x4 ci nie jest potrzebne, lepszy będzie RS bez 4x4, 4x4 będzie bardziej uniwersalne auto szczególnie w zimie.
                                A czemu wrecz FWD bedzie lepsze od 4WD w przypadku RS'a, jesli chodzi o jazde autostradowa?
                                Mój Brzydal :-)

                                Komentarz

                                • nibelung
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 94

                                  #41
                                  Będzie zużywało mniej paliwa ;-)
                                  I taka ciekawostka, w bmw xdrive odpina przód przy o ile dobrze pamiętam 140 km/h.
                                  Najwyraźniej uznają, że przy tych prędkościach, w przypadku błędu, tylko cud cię uratuje ;-))
                                  Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez MadDriver
                                    A czemu wrecz FWD bedzie lepsze od 4WD w przypadku RS'a, jesli chodzi o jazde autostradowa
                                    najlepszy byłby napęd na tył ale ... skoda do tego nie dorosła :wink:

                                    Zamieszczone przez nibelung
                                    w bmw xdrive odpina przód
                                    dobrze, że mamy dobre stare quattro :wink: (przynajmniej niektórzy z nas :diabelski_usmiech )
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • MadDriver
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 285

                                      #43
                                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                      najlepszy byłby napęd na tył ale ... skoda do tego nie dorosła :wink:
                                      Widac, poczciwe "Maluchy" 126p, one juz byly dojrzale przed obecnym RS'em W koncu to tez B(ardzo) M(aly) W(oz)

                                      I w ogole PRLowska motoryzacja byla dojrzala

                                      A tak z innej beczki: czy jest realna szansa, ze powstanie twor pt. Superb RS?
                                      Mój Brzydal :-)

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #44
                                        Zamieszczone przez MadDriver
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        na autostradzie 4x4 ci nie jest potrzebne, lepszy będzie RS bez 4x4, 4x4 będzie bardziej uniwersalne auto szczególnie w zimie.
                                        A czemu wrecz FWD bedzie lepsze od 4WD w przypadku RS'a, jesli chodzi o jazde autostradowa?
                                        Tak jak poprzednicy napisali, mniejsze spalanie, lepsze osiągi a przy 140 km/h haldex do niczego nie potrzebny :wink:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • elektrykprosty
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 311

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                          No nawet miałem zamówionego Superba II FL, 170 Tdi, Dsg, 4x4.
                                          ...

                                          Co zadecydowało, że jednak Octavia ?
                                          - 16 cm. mniej samochodu (z czego praktycznie każdy z tych cm. był mi zbędny - w O III jest dla mnie wystarczająco dużo miejsca i z przodu i z tyłu)
                                          - ok. 200 kg lżejszy samochód
                                          - lepiej dostosowane wyposażenie pod moje wymagania
                                          - tańsze opcje w O III (nie bardzo wiem czemu DSG w Superbie kosztuje 10.600 zł. a w Octavii 8000 zł)
                                          - mocniejszy silnik i lepsze przyspieszenia
                                          - brak DPF
                                          - podobne materiały wykończeniowe ( w jednym miejscu gorsze, w innym lepsze)
                                          - nowsze systemy multimedialne
                                          - bardziej funkcjonalne wnętrze (schowki pod fotelami, miejsca na napoje w kieszeniach wszystkich drzwi, schowek nad kolanem kierowcy)
                                          - mniejsze problemy z manewrowaniem w dużym i zatłoczonym mieście
                                          - 14 kPLn w kieszeni....
                                          ...

                                          pzdr
                                          No i w superbie nie ma opcji benzyna z DSG i 4x4.
                                          Jeżdżąc tylko po mieście i na krótkich dystansach będą problemy z DPF-em.

                                          U mnie zdecydowały także nowsze systemy związane z bezpieczeństwem jak np. front assist.

                                          Komentarz

                                          • Ayu
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 4154

                                            #46
                                            Zamieszczone przez nibelung
                                            Naprawdę dobra ośką, na suchym, jest skrajnie skutecznym narzędziem na torze do łomotania nawet mocniejszych 4x4 jak imprezy czy eveliny
                                            Na którym torze? Jakieś tabele wyników z czasami?

                                            Komentarz

                                            • nibelung
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 94

                                              #47
                                              Na suchym Ułężu. Sjr i Wróbel.Piszemy o w miarę seryjnych autach. Nie o 400 konnych evach z olihnsem i heblem ap racing z przodu.

                                              Z tabelami będzie ciężko. Spróbuje coś znaleźć, tak czy siak, zawsze do to można zweryfikować, pojeżdżawek jest całkiem sporo.
                                              Na pewno mam jakiś film z gonienia 330 konnej eveliny. Ładnie widać jak odchodzi na prostej ;-)
                                              Track events-M3RS Cup-300/ /S-max 2.0T Powershift/MX5 ND ;-)

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                #48
                                                tor torem ale w świecie "realnym" "tor" po którym jeździmy bywa różny a w naszych szerokościach geograficznych do tego przeważnie mokry
                                                dni słonecznych i suchych mamy jednak mniej jak deszczowych a przecież nie trzeba deszczu, żeby na drodze odłożyła się warstwa wody wystarczy cień z rana (patrz ekrany na nowych autostradach)

                                                jak często "nasze tory" są suche, niezanieczyszczone piaskiem, liśćmi itp. ?

                                                jakiekolwiek porównywanie "ośki" do EVO czy STI nie ma najmniejszego sensu
                                                większość "osiek" będzie sprawniejsza w 5% sytuacji ale w pozostałych 95% EVO czy STI nie pozostawi wątpliwości i nie chodzi o sam napęd tylko cale zestrojenie aut
                                                celowo piszę tylko o tych dwóch "typach" aut bo powoli jest ich na rynku coraz mniej i VAG nie ma na tą chwilę w ofercie nic co by mogło im dorównać

                                                Komentarz

                                                • paweł2
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1405

                                                  #49
                                                  Czyli 1.2,1.4,1.8TSI maja pasek a 2.0 zostal lancuch?
                                                  Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                                  Komentarz

                                                  • greg505
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1239

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez paweł2
                                                    Czyli 1.2,1.4,1.8TSI maja pasek a 2.0 zostal lancuch?
                                                    1,8 jest na lancuchu
                                                    Black magic

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...